راهنمای جامع تحصیل در هند

همه چیز درباره هند

راهنمای جامع تحصیل در هند

همه چیز درباره هند

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تحصیل در هند

تحصیل در هند - مؤسسات فناوری هندوستان 

در کنار آن دسته از دانشگاهها و کالج‌های کشور هند که مقصد متقاضیان تحصیل در هند هستند مجموعه‌ای از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی هم در این کشور وجود دارند که شرایط سختی برای پذیرش دانشجویان دارند و عده کمی از دانشجویان بین‌المللی در این مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

این مجموعه مؤسسات و دانشگاهها، "مؤسسات فناوری هندوستان" نام دارند و با عنوان اختصاری IIT شناخته می‌شوند. این مجموعه، از 18 دانشگاه مستقل معتبر (و 5 دانشگاه در شرف افتتاح) تشکیل شده است. این دانشگاهها به عنوان "مؤسسه مهم ملی" و با مصوبه مجلس هند تأسیس شده‌اند. سازمان یونسکو، آلمان، ایالات متحده، ژاپن و اتحاد جماهیر شوروی با کمک‌های مالی یا کمک‌های فنی خود در تأسیس برخی از این آی‌آی‌تی ‌ها نقش داشته‌اند.  هر آی‌آی‌تی یک دانشگاه خودمختار است که از طریق شورای مشترکی که نظارت عالی بر ادارهٔ آنها را بر عهده دارد با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند.

IITها براساس معیارهای؛ کیفیت علمی، استانداردهای آموزش، نحوه پذیرش دانشجویان، امکانات پژوهشی و محوطه دانشگاه، همواره بین برترین دانشگاههای هند قرار گرفته‌اند. 7 مؤسسه از این مجموعه در میان 500 دانشگاه برتر دنیا در رنکینگ سال 16-2015 مؤسسه QS دیده می‌شوند. Indian Institute of Technology Delhi یا IITD با رتبه 179، مؤسسه فناوری بمبئی با رتبه 202، مؤسسه فناوری مدرس با رتبه 254 و مؤسسه فناوری کانپور با رتبه 271 برترین این مؤسسات و جزو 100 دانشگاه برتر فنی مهندسی دنیا هستند.

مؤسسات فناوری هندوستان برای پذیرش دانشجو و همچنین استخدام اعضای هیئت علمی، بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند. متقاضیان تحصیل در این مؤسسات، باید در آزمون‌های ورودی دشواری پذیرفته شوند. این فیلترهای ورودی باعث جذب دانشجویان اصطلاحا نخبه به این مؤسسات و دانشگاهها و افزایش اعتبار آنها شده است.

مؤسسات فناوری هندوستان سالانه از طریق "آزمون ورودی مشترک" یا IIT-JEE هشت هزار دانشجو را در مقطع کارشناسی می‌پذیرند. آنها همچنین از طریق آزمون‌های JAM ،JMET ،GATE و CEED هر سال؛ 15500 نفر را در مقطع کارشناسی و 12هزار نفر را در مقطع کارشناسی ارشد جذب می‌کنند. IITها همچنین تعدادی دانشجو (و در واقع پژوهشگر) را هم در مقطع دکترا می‌پذیرند.

دانشگاههای IIT‌ به ترتیب سال تأسیس عبارتند از:

کاراگپور در سال ۱۹۵۰ (به عنوان آی‌آی‌تی سال ۱۹۵۱)

بمبئی در سال ۱۹۵۸

چنای در سال ۱۹۵۹

کان‌پور در سال ۱۹۵۹

دهلی در سال ۱۹۶۱ (به عنوان آی‌آی‌تی سال ۱۹۶۳)

گواهاتی در سال ۱۹۹۴

رورکی در سال ۱۸۴۷ (به عنوان آی‌آی‌تی سال ۲۰۰۱)

بوبانسور در سال ۲۰۰۸

گندی‌نگر در سال ۲۰۰۸

حیدرآباد در سال ۲۰۰۸

پتنا در سال ۲۰۰۸

راجستان در سال ۲۰۰۸

ایندور در سال ۲۰۰۹

ماندی در سال ۲۰۰۹

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

  • مؤسسه امیدار