راهنمای جامع تحصیل در هند

همه چیز درباره هند

راهنمای جامع تحصیل در هند

همه چیز درباره هند

  • ۰
  • ۰

تحصیل در هند

تحصیل در هند - شهرهای دانشجویی (چنای)

در ادامه معرفی شهرهای دانشجویی هند در این پست به معرفی شهر چنای می‌پردازیم. شهری که این روزها مورد توجه آن دسته از متقاضیان تحصیل در هند قرار دارد که می خواهند در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند.

چِنای (به انگلیسی: Chennai) که در گذشته مَدرَس نام داشته چهارمین شهر پرجمعیت هند و مرکز ایالت تامیل نادو است. این شهر در ساحل جنوب شرقی هند و گوشه شمال شرقی ایالت تامیل نادو واقع شده است. چنای 368 سال قدمت دارد و از لحاظ تراکم جمعیت 34امین شهر دنیا بشمار می‌آید. چنای یکی از مراکز صنعتی و بازرگانی هند است و با میراث فرهنگی و معابدش شناخته می‌شود. این منطقه همچنین کانون فعّالیت موسیقی کلاسیک هند و اجرای (زنده) رقص است.

چنای آب‌وهوای استوایی دارد و بعلت همجواری با دریا آب‌وهوای آن مرطوب و گرم است؛ دمای آن در گرم‌ترین روزهای سال بین 38 تا 42 درجه سانتیگراد است و در بالاترین حد به  45 درجه می‌رسد. در روزهای سرد سال (ماه ژانویه) هم دمای هوا بین 18 تا 24 درجه سانتیگراد است. بیشترین بارندگی‌های این شهر هم از میانه اکتبر تا میانه دسامبر رخ می‌دهد.

چنای (مدرس) تعداد زیادی دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد که در این روزها شناخته‌ شده ترین آنها برای ایرانیان دانشگاه دکتر ام جی آر Dr. M.G.R. Medical University است. این دانشگاه پس از اینکه وزارت بهداشت کشورمان نام دانشگاه راجیو گاندی را از لیست دانشگاههای مورد تأیید خود خارج کرد، به گزینه اول متقاضیان ایرانی تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در هند تبدیل شد. پیش از این در یکی از پست‌های وبلاگ، به معرفی این دانشگاه علوم پزشکی و دوره‌های مختلف تحصیلی که در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد پرداخته‌ایم.

دیگر دانشگاه شاخص شهر چنای، دانشگاه مدرس University of Madras است که در سال 1857 تأسیس شده و 3 دانشکده تجارت، علوم و هنر آن در رشته‌ها و مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرند. علاوه بر این دو دانشگاه تعداد زیادی کالج هم در شهر چنای وجود دارند که برخی از آنها در گذشته زیرمجموعه دانشگاه مدرس بوده‌اند. کالج‌های رشته‌های فنی مهندسی و معماری شهر مدرس وابسته به دانشگاه آنا هستند. چنای همچنین صاحب یکی از بهترین دانشگاههای فنی‌-مهندسی هند هم است؛  Indian Institute of Technology Madras یا IITM. این دانشگاه یکی از صد دانشگاه فنی-مهندسی برتر دنیا (طبق ارزیابی‌های مؤسسه QS) شناخته شده است.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی