راهنمای جامع تحصیل در هند

همه چیز درباره هند

راهنمای جامع تحصیل در هند

همه چیز درباره هند

  • ۰
  • ۰

تحصیل در هند

نکاتی درباره تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در هند

 یکی از مسائلی که بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاههای هند در رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی با آن مواجه هستند مسئله زمان است.

بسیاری از متقاضیان تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در هند برای گرفتن تصمیم نهایی و قطعی در مورد آینده تحصیلی خود منتظر اعلام نتایج کنکور سراسری می‌مانند؛ در حالی که نتایج کنکور زمانی اعلام می‌شود که صندلی‌های داروسازی و دندانپزشکی در دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت در کشور هند اصطلاحا پر شده‌اند و به سختی و در صورت انصراف دیگرانی که پذیرش دارند می‌توان صندلی خالی پیدا کرد. در این حالت هزینه خرید صندلی هم بیشتر از زمان‌های دیگر است. اگر هم کسی موفق به اخذ پذیرش در رشته مورد نظر خود نشود؛ یا باید سراغ کشور یا رشته‌ای دیگر برود و یا باید یک سال صبر کند که اگر پسر باشد و مشمول شده باشد چنین امکانی ندارد.

برخی از متقاضیان تحصیل داروسازی و دندانپزشکی هم هستند که به هر دلیلی (امید به قبولی در دانشگاههای داخلی، شرایط مالی، امکانات و کیفیت شهر و دانشگاه مورد نظر و یا هر چیز دیگر) تصمیم می‌گیرند سال بعد هم در کنکور (سراسری / آزاد) شرکت و توانایی‌های خود را یک بار دیگر امتحان کنند. نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه کرد این است که وضعیت دانشگاههای کشورهایی مثل هند هر سال متغیر است و نمی‌توان بر اساس وضعیت فعلی آنها برای آینده  تصمیم گرفت؛ ممکن است دانشگاهی در حال حاضر آزمون ورودی و شرط مدرک زبان نداشته باشد و سال بعد داشته باشد یا دانشگاهی امسال مورد تأیید وزارت بهداشت کشورمان باشد و سال آینده نباشد و برعکس (البته خروج نام یک دانشگاه از لیست دانشگاههای موردتأیید مشکلی برای تأیید مدارک دانشجویانی که پیش از آن، تحصیل خود را در دانشگاه شروع کرده‌اند بوجود نمی‌آورد و در واقع وضعیت دانشگاه در زمان شروع تحصیل فرد ملاک است).

نکته دیگر این است که اگر کسی تصمیم قطعی خود را برای تحصیل در هند در رشته دندانپزشکی یا داروسازی گرفته‌؛ بهتر است در اولین فرصت مدارک لازم را (بخصوص آن دسته از مدارک که نیاز به ترجمه رسمی دارند) آماده کند تا بتواند هرچه زودتر برای گرفتن پذیرش اقدام کند و احیانا فرصت اخذ پذیرش را از دست ندهد.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

 021-88457035-88457242

 

نظرات (۱)

شهاب اسکندری partchap partlist
dar zemn
LIKE!!!!!! be :نکاتی درباره تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در هند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی